Ar kada teko girdėti terminą POS? Na, jei dirbate pardavimuose ar parduotuvėje, tikriausiai, kad taip. Verčiant iš anglų kalbos (point of sale), tai yra pardavimo vieta. Parduotuvėse dažniausiai tai būna kasos aparatas, kuris šiais laikais labai dažnai sujungtas ir su kompiuteriu, kuriame veikia tam tikra programinė įranga, kuri padeda atlikti pardavimus.
Tad kuo pasižymi geros POS sistemos?
Visų pirma, visos pos sistemos turėtų būti orientuotos į greitį. Greitis yra tas dalykas, kuris šiuolaikiniame pasaulyje gali nulemti tai, ar jūsų verslas išgyvens, ar žlugs. Juk niekas nenori ilgai stovėti prie kasos ir atsiskaitinėti už prekes ar paslaugas – šis procesas iš kliento pusės turi būti kuo greitesnis ir paprastesnis. Tai svarbu ne tik jūsų klientui, bet ir jums patiems, kadangi kuo greičiau suksitės, tuo daugiau klientų galėsite aptarnauti. Tai reiškia, galėsite uždirbti daugiau pinigų.
Kitas niuansas – sandėlio valdymo programa. Šiais laikais dauguma realių fizinių parduotuvių turi ir savo antrininkes internete, kuriose žmonės taip pat apsipirkinėja ir realiu laiku gali stebėti likučius parduotuvėse. Tai reiškia, jog pos sistemos turėtų sugebėti vesti itin greitą prekių likučių apskaitą ir visus šiuos duomenis pateikti internetinei parduotuvei. Tik tokiu būdu galima išvengti nesusipratimų, kuomet pirkėjas nusiperka prekę internetu ir už ją sumoka, tačiau vėliau paaiškėja, jog prekės likučio realybėje jau nebėra, o kitas numatomas pristatymo terminas yra toks, kuris tikrai netenkina kliento.
POS sistemos taip pat turėtų būti lengvai modifikuojamos, t.y. lanksčios. Šiuolaikinėje prekyboje gausu visokių triukų – akcijos, nuolaidos, specialūs pasiūlymai, dovanos ir t.t. Natūralu, jog pardavimo sistema turi gebėti prie to prisitaikyti ir sureguliuoti šiuos procesus. Taip pat, vis daugiau ir daugiau, net ir mažų, parduotuvių turi savo nuolaidų korteles. POS sistema turi gebėti atpažinti šią kortelę, apdoroti joje esančius duomenis, pritaikyti nuolaidas ir t.t.
Rinkoje yra tikrai gausus pasirinkimas pos sistemų ir visos jos atrodo viena už kitą geresnės, tačiau neužmirškite dar vieno svarbaus dalyko – žmogiškosios pagalbos. Kad ir kokia tobula būtų jūsų išsirinkta sistema, vis tiek anksčiau ar vėliau susidursite su kokiomis nors problemomis. Tai, kaip greitai sugebėsite jas išspręsti, gali nulemti labai daug, sutaupyti arba kainuoti jums daug pinigų. Todėl prieš prisirišant prie kurios nors sistemos, rekomenduojame išsiaiškinti kaip veikia jų klientų aptarnavimo paslauga.